Yeni Organ İnterstitium Keşfedildi

Bilim dünyası şokta!İnsan vücudunda daha önce varlığı bilinmeyen bir organ keşfedildi .Organın darbelere karşı şok emici görevi gördüğü belirtiliyor.

İngiliz Independent gazetesinin haberine göre, bilim dergisi scientific reports ta yayımlanan çalışmada, insan vücudunda daha önce bilinmeyen bir organ bulunduğu ve bunun insan vücudundaki 80 organ arasında en hacimlisi olduğu ileri sürüldü.

Araştırmalar göre içi bir dizi sıvı bölmeciklerden oluşan organ yoğun bağ dokularına sahip.Yeni organ interstitium’un varlığına bir hastanın safra kanalında kanser bulguları ararken rastladı.

Araştırmacılar vücut dokularını inceleyen geleneksel yöntemlerin yeni organın varlığının daha önce fark etmemesinin nedeninin, medikal mikroskopların lamlarının ayarlanması sürecinde sıvıların boşaltılması işlemini içermesi olduğunu, bu şekilde de organın yapısının yok edildiğini vurguladı. Bu organın sadece safra kanalı değil birçok önemli iç organı kapladığını tespit eden araştırmacılar, interstitum’un şok emici bir işlev görerek organları koruyor olabileceğini belirtti.